Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by ACID BURN » Tue Dec 31, 2013 2:54 pm

Здравейте!
Пиша в този раздел, защото виждам, че специалните за тая нужда са доста по-конкретни и са по-скоро "как да го направим" и за да не развалям темите там пиша тук.

Първо - Знам , че темата ще е доста провокативна и субективна. Тъй като се съмнявам, че всеки от вас прави дино тест преди и след всяка модификация, а по-скоро натрупвате модификации и после си настройвате колата. Въпреки това мисля, че има хора тук, които биха могли да помогнат с адекватна информация. Търсих из интернет отностно дадената тема, но откривам противоречащи мнения отностно темата .

Към същината:
Планирам да сменя всмукателния си колектор на моя Д14А4 двигател. Първо ще уточня моите искания, тъй като добър колектор в дадения случай няма, всичко е по-скоро "едното за сметка на другото".
Търся колектор които ще може да "храни" двигателя във високите обороти. Под високи обороти имам предвид над 6000.
Вярвам, че по-големия пленум ще ми даде по-големи плюсове от към резонансно пълнене, а по-късите рънъри ще ми дадът повече въртящ момент и мощност във високите обороти. Да знам, че ще "качат" въртящия момент високо в оборотите. Това в много общо казано са моите желания към бъдещият ми колектор.
Д16У8 има няколко модификации до колкото разбирам. Тези с автоматична скоростна кутия имат и допълните изходи от колектора. За мен това е нежелано. Д16У8 от ръчна скоростна кутия изглежда примамливо за мен, но засега трудно намирам такъв.
Д16з6 има сравнително по-малък пленум, но от много време прекарано в четене и проучване отностно тези колектори разбирам, че той пък "диша" по-добре високо в оборотите. Като цяло по-важното за мен е скоростта на флуида движещ се в колектора, както и намалянето на загубите от турболентно движение, стеснения на сечения и прочее.
В този аспект колектора от Д16з6 е също вариант.
Външно колектора от Д15Б7 и този от з6 ми изглеждат доста близки по дизайн. Но доколкото знам този от Б7 има по-ограничаващи рънъри.
Колекторите от Д15з6 и з8 най-вече ми изглежда почти същите като този от Д16у8.

Да знам, че има много информация за смяната на колектори на Д14А4 с такъв от з6, но в малкото места където намирам аргумент на въпроса- "защо от Д16з6" , мненията са противоречащи. Някой казват че з6 е по-добър за високите обороти, а пък други казват, че з6 е отличен колектор за увеличаване на въртящия момент в средния диапазон от обороти. За Д15Б7 засега не съм намерил някаква по-точна информация.Подобни са нещата и за колекторите от Д15з6 и з8.

Гледайки колекторите виждам, че автомобилопроизводителите слагат всякакви изходи от колекторите за второстепенни нужди на двигателя. Чист пример за картерната вентилация. Този изход действа като теч на вакум и намалява налягането в колектора. Като газовете от картера могат сами да излизат без да налага външна сила.
Тъй като поста ми стана дълъг ще приключа до тук.

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 219
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by Izanagi » Tue Dec 31, 2013 5:36 pm

Колекторът на D15B7 е със същия дизайн като D16Z6, но е с по-тънки рънъри не не е конкуренция на D16Z6 и D16Y8. Знам че не винаги повече е по-добре, но аз съм се насочил към преправянето на колектор от D16A9 двувалка. Става, не е прекалено голям филм и на пръч поглед рънърите са с по-голям диаметър от на D16Z6. Помисли го като вариант, аз не съм се задълбочавал в търсене на сравнение м/у него и останалите 2.

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by ACID BURN » Tue Dec 31, 2013 7:11 pm

Това е прекрасно!
Тъй като на тоя етап нямам необходимите инструменти за да направя някакви сериозни модификации (рязане, заваряне) се придържам към вариант от едновалов двигател. Но определено съм отворен към идеята ти. Ще проуча самите колектори за какво става дума.
Напоследък гледам повечето хора говорят за тази модификация. Аз имам няколко идеи отностно всмукателните колектори и може да поговорим, може да ти допадне идеята, но това ще е след новата година. :)
Весело посрещане на новата година!

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 219
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by Izanagi » Tue Dec 31, 2013 7:32 pm

Аз даже мисля да преправя колектор от B16-ка.
Тъй като портовете на B16-ката са на много по-голямо растояние от на D16-ката ще режа рънърите на B16-ковия колектор по-къси докато паснат на D16-ката.
По-късите рънъри за мен не са проблем, защото съм с турбо.
Иначе fenabg е успял да ги огъне, но само той си знае как.
На самия фланец рънърите са много големи, но по-навътре са по-малки и може и да успея да портна главата достатъчно за да стане.

Весело посрещане на новата година.

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by ACID BURN » Wed Jan 01, 2014 2:57 pm

Първи пост за новата година- Пожелавам на всички ви здраве преди всичко, успехи в реализирането на идеите ви , успехи в живота, щастие и любов. :)

Да това е прекрасно, но изисква пари и ресурси за тази модификация. А аз търся бюджетно решение което да е възможно най-доброто за пълненето на двигателя. Също така от заварката ще трябва после да се оформи много добре съмите рънъри, за да не представляват съпротивление. Предполагам все пак си замислил всички неща такаче по отношение на това нещата са ясни.

От проучванията ми по спомени знам, че на Д16з6 портовете са 44 мм. Тук също има спорове и често виждам и 42мм.
От уравнението на Бернули за несвиваеми флуйди се извежда и формула за сечението на рънърите и тяхната дължина. Пак от това, което съм чел през годините е, че повечето Д серии всмукателни колектори са добре изчислени и направени, за да предоставят адекватна скорост на флуйда и в същото време възможно най-малки съпротивления високо в оборотите. Разширяването на рънърите ще позволи по-малко съпротивления и по-ниска скорост във високите обороти в сравнение ако не са разширени. (Вентури ефект) Но пък дължината на самите рънъри би трябвало да играе негативно към резонансното пълнене. За мен е важен това явление, защото моите идеи са да съм постоянно на атмосферно пълнене, а вярвам, че това явление ще ми даде бонуси.

Търся колектори, които технически могат да паснат на моята глава, а и евентуално на тази от D15z7, която като отливка е същата като тази от D16Y8. (Главата като отливка на Д14А4 и на У8 също са едни и същи поне от това, което чета из интернет)
Знаейки, че може да пасне и на моята глава и с точни размери мога да изчисля и какъв точно трябва да бъде и моя колектор за по-високите обороти като размери на портовете и дължина на рънърите.

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by ACID BURN » Wed Jan 01, 2014 3:49 pm

Съжелявам, аз малко се изгубих в мислите си. Имах предвид технически да е възможно да се монтира колектор, които също така да е и добра основа за дребни модификации и също така да е бюджетно ориентиран.

djudistaaa
enthusiast
Posts: 12
Joined: Fri Oct 04, 2013 10:44 am

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by djudistaaa » Wed Jan 01, 2014 7:20 pm

мога да кажа от опит какво се случва.Пробвали сме б7 и д16з6 и д16а8/9 колектор върху портната з6 глава и сгъстен мотор на 11-1 та фаидата която постигнахме е че з6 дажи пълненето в високите обороти но не за сметка на средните оказа се че а8/9 колектора доставя малко повече от з6 в средните и високите специално за едновалка това е наи одачния колектор ако неможеш да си го направиш остава з6 доказано на дино стендове че това са наи добрите 2 варянта за д серия от сток колекторите и като пленом и като рънари..Вартял сам и д13 с в тек глава и з6 колектор до 8300 без да замалява ;)
Може за да извадиш ефект от колектора да си напаснеш фланеца към главата по размери и да дадеш лека фуния на първите 5мм от главата и да си портнеш повечко испускателите ефекта ще е много приличен
За много години ;)

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by ACID BURN » Wed Jan 01, 2014 8:22 pm

Може за да извадиш ефект от колектора да си напаснеш фланеца към главата по размери и да дадеш лека фуния на първите 5мм от главата и да си портнеш повечко испускателите ефекта ще е много приличен
Да, да това дори не се коментира. Ясно ми е и съм замислил как ще го направя.

Отностно з6 колектора. Това е често срещаното мнение из интернет и в чуждестранни и в български форуми и сайтове.
Аз имам идеята за увеличване на кубатурата вероятно на 1.5, но се колебая поради причината, че хода на буталото на Д14 е доста добър за надеждно въртене над 8000 оборота. Това е тема на друг разговор.

Моите цели са максимум 9000 оборота затова и питам за колекторите. Това ще е вероятна първата модификация по моя двигател. На този етап ще карам с фабричен прекъсвач, защото търся надеждност и все още нямам необходимите средства, за да реализирам идеите си отностно тези 9000 оборота.
Двигателите с различна кубатура би трябвало да се държат по-различен начин по отношение на дишане. В този ред на мисли може би при 1.5 работен обем може да има промяна или практиката по-скоро показва, че не съществува такова нещо? :?

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 219
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by Izanagi » Mon Jan 06, 2014 1:45 pm

Здравей,
над 8000-8200 оборота на D серия ще ти е малко трудно да правиш мощност.
В този случай май който колектор намериш първи или по-евтино, него слагай, осезаема разлика няма да има.

Поздрави.

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: Една тегава тема - отностно всмукателни колектори

Post by ACID BURN » Fri Jan 16, 2015 7:51 pm

Намери се колектор най-накрая. Сега търся гарнитури за него и за дросела. Ще ползвам на този етап дросела от Д14-ката и ще го сложа на колектора. Колектора е от Д16з9. Мисля си за тези термоизолационни гарнитури. При всички случаи, гарнитури за моя дросел не мога да намеря освен оригинална такава, която сигурно ще струва колкото такава от тая термоизолационна пластмаса. Проблема е от къде мога да намеря такива. Ebay?
Евентуално може и да се направи такава, но не съм запознат с пластмасите за тази гарнитура. Интересно ми е както точно ще уплътни тази пластмасова гарнитура между две алуминиеви повърнхности.
Благодаря!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest