От задни барабани към дискове

Post Reply
User avatar
chris_barnes
noob
Posts: 6
Joined: Thu May 03, 2012 1:05 pm

От задни барабани към дискове

Post by chris_barnes » Tue Jul 03, 2012 2:38 pm

Информацията, която ще предоставя по-долу е директен превод на статия от чужд форум. Адреса на статията е http://forums.hondatuningmagazine.com/7 ... index.html

Имам Сивик Купе, модел '95 и съм правил ъпгрейд към задни дискови спирачки два пъти. Първият беше с комплект дискове и главини от GSR, а вторият, с такива от Интегра DC2.

Най-добрият вариант е да се използват целите задни носачи заедно с дисковете от кола, която фабрично е имала задни дискови спирачки. Знам със сигурност, че въпросните части то Интегра 94-01 DC стават на сивици 92-00 EG/EJ/EK. Тези, които имат задни дискови спирачки са: Всички Интегри, 92-95 Civic Si EG хеч/седан, 93-97 Del Sol Si/Del Sol VTEC и 99-00 Civic Si купе. Задните дискове от коли за японския пазар са абсолютно същите. Всички имат 9-инчови задни дискове, с разстояние на главината 4х100. Единственото изключение са главините на Интегра DC2/EK9 ITR/CTR, които са с разстояние 5х114.3 и дискове с размер 10 инча.

При повечето от споменаните автомобили, долните носачи имат дупки, така че да може да се монтира задна стабилизираща щанга. Някои от сивиците 92-95 с задни дискове нямат дупки на носачите, и следователно нямат възможност за добавяне на задна стабилизираща щанга.
Ще са ви нужни жилата за ръчната спирачка, които вървят към въпросният комплект за конверсия. Не е възможно да се използват жилата от вашите спирачки с барабани. Тъй като различните модели Хонда имат различно междуосие и окомплектовка на шасито, бихте могли да ползвате жила за ръчна от 94-01 DC Интегра за вашият седан/купе сивик 92-95. Поставянето на спирачките е много лесно. Откачете жилото на ръчната спирачка, откачете го и развийте скобата на стръта и стабилизиращата щанга, развийте горните и долните носачи, развийте болта за настройка на сходимостта (болта, който се намира най-отпред на големият носач), и най-накрая развийте двата болта на оста на тампона на носача, който се намира пред веждата на калника. Ще трябва да откачите генерацията, за да освободите и замените жилата за ръчната спирачка. За да достигнете свръзката на ръчната спирачка, трябва също така, да свалите централната конзола вътре в автомобила.

Поставянето на частите е по обратният ред на свалянето на старите. При поставянето на новото жило за ръчна се уверете, че напълно сте отхлабили болта за настройка, намиращ се на лоста за ръчната. След като монтирате цялата спирачна система, затегнете болта така, че спирачките да държат на 3тото щракване на лоста.

Сега, трябва да напълните системата със спирачна течност отново и да обезвъздушите. Преди да го направите, СИЛНО ПРЕПОРЪЧВАМ да замените спирачната помпа и сервоусилвателя за нея, както и клапана за разпределяне на спирачното усилие. Вашата помпа е с размер 13/16 инча и няма да е много ефективна с новите спирачки. В случай че останете с нея, може да ви потъне педала, и в резултат спирачките да станат неефективни. Вземете по-големият размер помпа и сервоусилвател от Хонда, която фабрично има задни дискови спирачки. Най-лесно би ви било да използвате такава с размер 15/16 инча - такава има серийно на Интегра 94-01 БЕЗ ABS. Връзките на тръбичките ще паснат без преправяне. В случай, че изберете помпа от друг вид, която е свалена от кола със система ABS, ще трябва да преправите тръбичките за спирачките така, че да паснат. (преправянето включва огъване, рязане тн.)

Що се отнася до клапана, регулиращ спирачното усилие, най-добрият вариант е от хеч 92-95 Civic Si EG, който фабрично има задни дискове. Подмяната е директна, без преправяне. Клапана се намира точно зад всмукателният колектор на преградата деляща мотора от купето. Ако не смените клапана, задните дискове ще блокират при много по-малък натиск от обичайното.

За информация, всички гаечни връзки по тръбичките за спирачки се развиват с ключ 10. Вместо обикновен гаечен ключ, използвайте ключе за хидравлични връзки, като това:
spin_prod_560673901.jpg
за да избегнете заобляне на гайката.

След като сте сглобили всичко, напълнете системата със спирачна течност, като обезвъздушите по следният начин: задна лява, предна дясна, задна дясна, предна лява както е по менюъла и проверете за течове.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest