Общи понятия !

Post Reply
User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Общи понятия !

Post by Izanagi » Tue Jul 03, 2012 2:36 pm

Ще започнем с това какво означава ""N/A "" : Naturally-Aspirated engine. Или казано на български: атмосферен двигател . N/А двигателите нямат системи за принудително пълнене като азот, турбо, чарджъри. Пълненето се извършва само и единствено от атмосферното налягане и вакум , който правят буталата.

За подобряването на един n/а двигател се използват различни методи. Понеже хода на газовете се извършва само по естествен път, веднага можем да се досетим че нещата който ще подобряваме са тези, който се използват за вкарване и изкарване на газовете. Също така обаче се постига доста положителен ефект от самата модификация на двигателя: олекотяване на маховици, валове, бутала, сгъстяване и т.н.

Ето общо описание на някой части и понятия:

Смукателен колектор (intake manifold):
hondacivic9200sohcd15bd.jpg
hondacivic9200sohcd15bd.jpg (19.94 KiB) Viewed 2289 times
Служи за вкарване на въздуха в двигателя. На него са закачени доста датчици, дросел, инжектори и д.р.

Дросел (Throttle Body):
throttlebody.jpg
throttlebody.jpg (11.61 KiB) Viewed 2289 times
Служи за ограничаване на достъпа на въздух към двигателя. На него са разположени няколко датчика. Закрепва се на смукателния колектор.

Изпускателен колектор ( exhaust manifold ):
manifolda.jpg
manifolda.jpg (24.35 KiB) Viewed 2289 times
Служи за отвеждане на изгорелите газове. На него се закрепя ламбда сондата (ако се ползва такава).

Маховик (flywheel):
flywheelw.jpg
flywheelw.jpg (24.29 KiB) Viewed 2289 times
Служи за закрепване на съединителя към него. Също толкова важно значение е че запазва кенетичната енергия на двигателя.

Глава (cylinderhead):
d16z6cylinderhead.jpg
d16z6cylinderhead.jpg (49.12 KiB) Viewed 2289 times

Служи за вкарване и изкарване на газовете от цилиндрите. Една от най-важните части що се отнася до подобрението на двигателя. На нея седя клапани, разпределителен вал и др.

Колянова вал( Crankshaft ):
crankshaft.jpg
crankshaft.jpg (7.9 KiB) Viewed 2289 times
Служи за преобразуване на възвратно-постъпателния ход на буталата в ротационно движение. На него се закрепват маслената помпа, биелите, маховика и д.р.

Разпределителен вал (Camshaft):
camshaft.jpg
camshaft.jpg (7.29 KiB) Viewed 2289 times
Служи за отваряне и затваряне на клапаните в точно определен момент и с точно определен лифт. Намира се в главата. Има двигатели без разпределитени валове, но те вече са отживелица(като изключим двутактовите двигатели).

Бутало (piston):
pistonj.jpg
pistonj.jpg (29.78 KiB) Viewed 2289 times
Служи за вкарване и изкарване на газовете. Превръща получената енергия от изгорелите газове във възвратно-постъпателно движение. Свързани са към коляновия вал посредством биели.

Това са от най-важните части, който се подменят и модифицират. Естествено има и други, но тях за сега няма да ги споменаваме. Двигателите с принудително пълнене също ги имат тези части (и много други допълнително), но при тях принципа на модификация е по-различен от n/а двигателите.

За сега толкова като общи понятия. Смятам да пусна тема за всяка отделна част за нейното подобрение и по-подробно описание на това какво прави.

by teror1sta

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest