От какво да си съберем къса кутия !

Post Reply
User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

От какво да си съберем къса кутия !

Post by Izanagi » Tue Jul 03, 2012 2:27 pm

Доста хубав раздел, защото доста хора подценяват смисъла от скоростна кутия, тя е толкова важна колкото и тЮнинга на самия двигател (ако не и повече). Кутиите ги делят на хидро и с жило. Със жило е ясно кои се има предвид, а хидрото са ск. кутии с хидравличен съединител ! За сега ще напиша за наредбата на кутии с жило.

Като за начало да добавим всички предавателни числа на различните модели през годините:
1st gear:
3.250 39/12 all

2nd gear:
1.650 33/20 hf/std (88-91)
1.762 37/21 cx/dx/lx/vx (92-95)
1.782 41/23 cx/dx/lx/hx (96-00)
1.894 36/19 dx/si (88-91)
1.900 38/20 ex/si (92-95)
1.909 42/22 ex/sol si (96-00)
1.944 35/18 dohc zc (88-91)

3rd gear:
1.033 31/30 hf/std (88-91)
1.066 32/30 cx/vx (92-95)
1.172 34/29 dx/lx/hx (92-00) *also in 96-00 cx
1.250 35/28 ex/si (92-00)
1.259 34/27 dx/si (88-91)
1.346 35/26 dohc zc (88-91)

4th gear:
0.823 28/34 hf/std (88-91)
0.853 29/34 cx/vx (92-95)
0.909 30/33 dx/lx/hx/ex/si (92-95) *also in 96-00 cx
0.937 30/32 dx/si (88-91)
1.033 31/30 dohc zc (88-91) *can also be a flipped hf/std 3rd gear
1.066 32/30 cx/vx (92-95) *not really a 4th gear, but it can be used as 4th

5th gear:
0.694 36/25 hf (88-91)
0.702 37/26 all non si (92-00)
0.750 36/27 sol si (93-95)
0.771 35/27 dx/si (88-91)
0.878 29/33 dohc zc (88-91)
1.000 29/29 mfactory (aftermarket)

Final drives (cable = 88-91, hydro = 92-00):
2.954 65/22 some HFs (88-91)
3.250 65/20 cx/vx/HF (88-95) cable form in some HFs, hydro from in 92-95 cx/vx
3.722 67/18 hx/cx*/dx* (88, 96-00) found in 1988 dx, hx, 96-00 hatchback
3.888 70/18 dx/std/zc (88-91) 89-91 dx, 4spd std, zc
4.058 69/17 dx/lx/ex? (88-00) found in all hydro dx/lx, cable form in 88-91 ex sedan?
4.250 68/16 ex/si (88-00) found in all d-series si's, and hydro EX's
4.437 71/16 zxi/aerodeck (88-00**) found in cable zxi, believed to exist in hydro from in euro aerodeck wagon

По горната информация не е на 100% вярна, защото винаги трябва да си имате едно на ум, че като отвотите кутията може да не е това което очаквате (случвало се е доста често).

Да почвам по същество ...

Вариант 1: Имате си CRX или CIVIC с двувалова Д-серия и сте решили да си подобрите предавките. До голяма степен сте късметлия, защото вашите предавки са най-добрия вариант (по горе гледайте предавките означени с "dohc zc" ) , който се среща във фабрична кутия. Значи самите предавки ги подминаваме и се захващаме с Файнал драйва (ФД). ФД е предавателното число м/у вторичния вал и ринга на диференциала (диф). Фабрично ФД на тази кутия е 3,88 , което е доста зле. Съответно трябва да се замини с 4,25 или 4.437.
4,25 може да се намери във всички едновалови Д-серия двигатели с жило. И в хидро от малък Втек (д16з6/з9 и т.н.) Както вече казах може и в други кутии да има, но то ще е по незнайни на нас причини. :D
4.437 може да се намери в едновалови Д-серия Хонда Кончерто (с жило). И в хидро 5 ген д13 след фейса (95" модел).
След като вече имаме подобрена кутия може да помислите за смяна на 5-та предавка, защото ако не ползвате колата само на писта ще ви дойде адски къса. 5-та предавка може да си сложите от всякаква кутия. По горе си харесвате едно предавателно число (най-добре 0,702) и си набавяте въпросната предавка.

Вариант 2: Имаме кутия от едновалова Д-серия (с жило). ФД на тази кутия е горе долу приличен (4.25), но е задължително да се сложи 4.37 (задължително защото все пак целта е да направим нещо както трябва, а не на половина). Предавките обаче са доста куци и заради това по-важното е да се започне от тях. По-добре е да се сменят предавките от колкото ФД-то. По горе споменахме че предавки от двуваловата Д-серия са най-добрия вариант следователно се набавят такива. Набавяте си и един ФД 4.437 и имате всичко необходимо да си съберете доста прилична кутия.
Съвет: при пренареждането може да си сложите оригиналната 5-та предавка, защото е по-дълга от двуваловата ... ;)
Възможни проблеми: Проблеми (ако мога така да го нарича) ще имате ако карате D15 преди 89" година. При тях съединителя е с друг брой шлици (21) и с по-малък диаметър. При смяната на предавките кутията става вече с другия брой шлици (20). Всичко да е както трябва трябва да си намерите съединител с 20 шлици и диаметър 212, както и друг маховик (от същия съединител). Такива съединители слагат на всички Д серия хидро кутии , един вид след 90-та година вече ги оеднаквяват.

В крайна сметка най-доброто дето трябва да се получи е нещо от сорта на :
1-ва : 3,250
2-ра : 1,944
3-та : 1,346
4-та : 1,033
5-та : 0,702
ФД : 4,437

За сега толкова. После ще напиша за хидро кутиите ама там филма е доста по-голям, защото има доста видове :D

Най-накрая се наканих :D ама чаках да се докопам до още малко инфо.

Горе има вече качени предавателните числа и на хидро кутиите, но ето още едно полезно линкче: http://hondacar.free.fr/Range/range_civic%2092-95.htm

Ще започнем от най-важното: Ако си набавите предавките с валовете от кутии с жило може да си ги сложите на хидро ! Този вариант си остава фабрично възможно най-късите предавки !!!

Ако не ви се занимава да редите предавки и се задоволявате с нещо фабрично, добър вариант на кутии са: от д13б2, като след фейса ('95) е възможно най-добрия избор. Също така кутия от малък Втек - d16z6/9/y8 .

Ако пък искате да си редите кутия има доста вариации . Предавките на хидро кутиите си пасват м/у различните модели и може да си сглобите нещо като гледате по-горните данни за предавателните числа.

Вариант да се сложат само някой предавки от кутия с жило на хидро също има. Могат да се сложат 3-та и 4-та и 5-та предавка от кутия с жило. Но само въпросните предавки е малко вероятно да си ги намерите, обикновено вървят заедно с останалите и тогава по-добре да се сменят всичките :)

В горния ми пост съм пропуснал да напиша още един модел, в който може да открием 4.437 ФД. - Англичанка с d14a2 !!


Следващия път ще опиша някой обозначения по кутия, кое какво значи :P

by teror1sta

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: От какво да си съберем къса кутия !

Post by Izanagi » Tue Sep 11, 2012 5:58 pm

Намерих още малко инфо за кутии и един много добър калколатор.

Y1 (JDM Civic / CRX SiR 1989-1991)
1st gear Ratio 3.166
2nd gear Ratio 2.052
3rd gear Ratio 1.416
4th gear Ratio 1.103
5th gear Ratio 0.87
Final Drive Ratio 4.266

S1/YS1 (US Integra RS/LS/GS 1990-1993)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 1.9
3rd gear Ratio 1.269
4th gear Ratio 0.066
5th gear Ratio 0.742
Final Drive Ratio 4.266

S1 (90-93 Integra LS/RS)
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 2.052
3rd gear Ratio 1.416
4th gear Ratio 1.103
5th gear Ratio 0.87
Final Drive Ratio 4.133

S1/J1 (JDM Integra DA6 Integra Xsi 1989-1990)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 2.105
3rd gear Ratio 1.458
4th gear Ratio 1.107
5th gear Ratio 0.848
Final Drive Ratio 4.4

S80 (Integra LS / RS GS 94+ )
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 2.052
3rd gear Ratio 1.416
4th gear Ratio 1.103
5th gear Ratio 0.87
Final Drive Ratio 4.133

Y20/S80 (US Integra GSR 1994-2001)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 1.9
3rd gear Ratio 1.36
4th gear Ratio 1.034
5th gear Ratio 0.787
Final Drive Ratio 4.4

S40 (US D16Y SOHC VTEC 1992-1995)
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.909
3rd gear Ratio 1.25
4th gear Ratio 0.909
5th gear Ratio 0.702
Final Drive Ratio 4.25

D15Z1 1992-1995 Civic
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.761
3rd gear Ratio 1.066
4th gear Ratio 0.852
5th gear Ratio 0.702
Final Drive Ratio 3.25

D15B7 1992-1995 Civic
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.761
3rd gear Ratio 1.172
4th gear Ratio 0.909
5th gear Ratio 0.702
Final Drive Ratio 4.058

D16Y5 / D16Y7 2000 Civic
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.782
3rd gear Ratio 1.172
4th gear Ratio 0.909
5th gear Ratio 0.702
Final Drive Ratio 3.722

D16Y7 2000 Civic Coupe / Sedan
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.782
3rd gear Ratio 1.172
4th gear Ratio 0.909
5th gear Ratio 0.702
Final Drive Ratio 4.058

D16Y8 2000 Civic
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.909
3rd gear Ratio 1.125
4th gear Ratio 0.909
5th gear Ratio 0.702
Final Drive Ratio 4.25

D16Z6 1992 - 1995 Civic Hatch & Sedan
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.909
3rd gear Ratio 1.125
4th gear Ratio 0.909
5th gear Ratio 0.702
Final Drive Ratio 4.25

D16Z6 1992 - 1995 Civic Coupe
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.909
3rd gear Ratio 1.125
4th gear Ratio 0.909
5th gear Ratio 0.75
Final Drive Ratio 4.25

Y20/S80 (JDM SiR 1993)
1st gear Ratio 3.25
2nd gear Ratio 1.9
3rd gear Ratio 1.36
4th gear Ratio 1.034
5th gear Ratio 0.787
Final Drive Ratio 4.4

Y21/S21/S4C (US DelSol/CRX 1993)
1st gear Ratio 3.307
2nd gear Ratio 2.105
3rd gear Ratio 1.458
4th gear Ratio 1.107
5th gear Ratio 0.848
Final Drive Ratio 4.4

Y21/S21/S4C (US Civic Si 1999)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 2.105
3rd gear Ratio 1.458
4th gear Ratio 1.107
5th gear Ratio 0.875
Final Drive Ratio 4.266
Y21/S21/S80/S4C (US Integra Type R 1997 - 2001)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 2.105
3rd gear Ratio 1.458
4th gear Ratio 1.107
5th gear Ratio 0.848
Final Drive Ratio 4.4

Y21/S21/S80/S4C (JDM Civic SiR / Type R 1992)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 2.105
3rd gear Ratio 1.458
4th gear Ratio 1.107
5th gear Ratio 0.848
Final Drive Ratio 4.4

S80 (US Integra LS/GS 1994)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 1.9
3rd gear Ratio 1.269
4th gear Ratio 0.966
5th gear Ratio 0.714
Final Drive Ratio 4.266

Y21/S21/S80/S4C (JDM Integra Type R 1995 1997)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 2.105
3rd gear Ratio 1.458
4th gear Ratio 1.107
5th gear Ratio 0.848
Final Drive Ratio 4.4

S80 (JDM Integra Type R 1998 2001)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 2.105
3rd gear Ratio 1.458
4th gear Ratio 1.034
5th gear Ratio 0.787
Final Drive Ratio 4.785

H22A 1997 Prelude
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 1.956
3rd gear Ratio 1.344
4th gear Ratio 1.034
5th gear Ratio 0.821
Final Drive Ratio 4.266

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest