D15Z1 VTEC E

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Wed Jul 09, 2014 8:09 pm

За съжаление нямам други графики,нямам др.опити на дино.
Смисъл сам си въртях предварението и правих тест драив докато ми хареса и после видях че до край завъртяно. Не знам колко градуса е, на максимум колко трябва да са??

Отделно на графиката се вижда температурата на входящия въздух...

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: D15Z1 VTEC E

Post by ACID BURN » Wed Jul 09, 2014 9:30 pm

Да на мен ми направи впечатление, че сравнително ниска температура. Обаче гледам, че си го правил с вентилатора пред колата с отворен капак, което има огромно влияние, защото вентилираш и охлаждаш температурата в коша.
Не мога да кажа колко е предверието до край. И казваш, че така можеш да караш? Няма детонации?

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Thu Jul 10, 2014 2:03 am

Мисля че на всяко дино е задължителен вентилатора.
И да, няма детонации,колата върви перфектно.


И нещо ново
Мерене по G-tec
От 0 до 100 за 8.2 сек.
И 400м за 16.7сек.

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: D15Z1 VTEC E

Post by ACID BURN » Thu Jul 10, 2014 11:22 am

Да, да - вентилатора е задължителен. Мисълта ми е, че като е отворен капака температурата вътре в коша на двигателя се променя значително. Топлия въздух се премахва от по-бързо движещ се по-студен въздух. Същото така и скоростта, с която вятъра се движи към филтъра вероятно е по-голяма.
Интересно, че в двигателя няма никакви детонации. Предполагам караш с 95. Може би подобреното дишане влияе.
Отностно динамиката на колата, сигурен съм, че може и още, и то с този двигател. Но мисля, че за писта като Калояново много мощ не е определяща. Ти правилно си се насочил върху модификации върху шасито и окачването.
Ако я олекотиш и балансираш добре мисля, че ще ти върши прекрасна работа тая кола. Хем икономична, хем бърза.
Вярвам, че колата и двигателя могат още и то още много.

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Sun Aug 10, 2014 6:47 pm

;)
Attachments
IMG_10014241562187.jpeg
In progress......

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Mon Sep 29, 2014 12:47 pm

10426749_824231227599459_7021264335685593683_n.jpg
20140814_192606_Richtone(HDR).jpg
нова "ръзпънка"
20140816_182434.jpg
20140812_182646.jpg



R-81 Milano

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Mon Sep 29, 2014 10:28 pm

момчета пред голяма дилема съм и не мога да реша какво да правя. време е да се отваря мотора за сегменти предимно..
но така и така ще се отваря мотора имам няколко избора:

1- само основен ремонт-сегменти.лагери.гумички и така нататък..

2- да правя mini me- глава д16з6. еку п28.бутала с биели от д15б2..

3- турбо
посъветваите кой вариянт и защо ?

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: D15Z1 VTEC E

Post by ACID BURN » Mon Sep 29, 2014 10:43 pm

Тъй като видях, че я караш на писта:
Ако си решил, че това е кола за пистата, а не за драг моя съвет е да оставиш турбото настрана.
От писаните неща и правените двигатели всеки остава с впечатление, че "мини-ми"-тата са нещо лесно за направа.
Гледайки сервизните ръководства това какво Хонда казват, че трябва да се извърши като проверка при ремонт на двигателя и че всичко това изисква микрометри, дигитална измервателна техника за цилиндрите, диаметрите на освнотени и биелните лагери, и всичките сервизни допуски мисля, че трябва доста време, пари и желание да направиш мини-ми-то да бъде вади наистина голяма мощност. Тъй като има документирани Д серии да вадят по 150-160-170 к.с. от 1.4 1.5 1.6 мисля, че има много работа за да стане като хората. Ако имаш парите да ти я направят или искаш ти сам да си констроираш двигателя то определено ще похарчиш много пари.
Оставя 3-тия вариант като най-бюджетен и най-добър ако ходиш рядко на писта и търсиш икономия.

Поздравления за колата до сега. На мен лично ми допада много. Няма кич.

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Mon Sep 29, 2014 10:53 pm

не неискам да цедя максимума.няма да е само за писта.предимно за удоволствие.
най-ме човърка мини ме то защото едни казват че само слагам з6 глава. а други че трябва и бутала с биела щото мойто бутало било вдлъбнато и мотора се разреждал

а сам ще ми е трудно..ще го разглоба целия ама после.... :lol:

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: D15Z1 VTEC E

Post by ACID BURN » Mon Sep 29, 2014 11:18 pm

Честно казано ми е малко трудно да се доверя на хора, които сглобяват двигатели. Въобще на майстори и ще дам пример, че за всяка Д серия има особености в сервизните допуски. Особености в маслените междини за основните биелните, аксиалните лагери, между буталата и цилиндри и куп други нормативни междини. Чудно ми е от къде се вземат тези данни тъй като. Аз съм търсил за Д14А4, за Д15З7 и ми е трудно да намеря точни цифри. Трябва да предполагам, че тези двигатели са еднакви по тези норми с други Д серии.

Обикновенно икономичните ВТЕК двигатели са с плитки/вдлъбнати бутала и малки куполи на горивните камери. Мисля, че идеята за това е равномерно разпределение на гориво-въздушните смеси и подпомагане завихрянията в горивната камера при 12-клапановия режим. Съчетавайки такива бутала с големите куполи от нормалните ВТЕК двигатели компресионното число ще е вероятно около 8.нещо си към 1.Естествено т'ва са някви празни приказки, щото докато не се провери на практика не мога да твърдя нещо такова.
В тоя ред на мисли, мисля че като сложиш нормална ВТЕК глава трябва да смениш буталата.
Тезата ми идва от познанията ми около VTEC-E; VTEC и 3 stage VTEC Д сериите и оттук идва и тази моя теория около буталата.
По отношение на биелите, честно казано тук не мога да кажа нищо конкретно.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest