D15Z1 VTEC E

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Wed Jul 09, 2014 1:48 pm

Ами vtec e..кво да ти кажа
Какво е това"ГВС"
До 2500об. е на 12 клапана по каталог,аз осещам маалка разлика в звука на около 3000об.
Ако я карам до 2000об. Гори 6 градско

За по-високи обороти съм писал в темата,още търся решение на проблема.моето еку е като тамагоче било трудно за настройки и чипове
какво имаш предвид за дишане в високите?мисля че смукателя от д16з6 е предостатъчен за този мотор

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: D15Z1 VTEC E

Post by ACID BURN » Wed Jul 09, 2014 3:25 pm

ГВС-гориво-въздушни смеси
Всъщност има още много неща, които може да се направят. Зависи от отдадеността ти.
И за да не говоря общи приказки:
- възможно най-плавни радиуси на всички завои в дихателната система.
- възможно най-плавно стесняване/увеличване на сеченията в дихателната система.
Като под дихателна система имам предвид и всмукателната част и изпускателната.
Валовете са сложен въпрос специално за тоя двигател. Не знам дали е възможно подмяната им с валове с повече повдигане и престой на клапаните. От друга страна ще се изгуби икономията в ниските и като цяло валовете са вероятно ненужен аспект от модификацията на тоя двигател.
VTEC-E не значи, че ще е слаб двигател. Ти сам го доказа. Аз вярвам, че може още.
Практическата част вече на по-горните модификации изисква много време, много труд и отдаденост. Не искам да казвам, че е невъзможно да се направят всички портове еднакви на ръка, но е доста трудно. Въпреки всичко модификации по тях биха дали според мен подобрения и в разход и в мощност и макар може би неточно изпълнение ще бъде достатъчно за сравнително леко модифициран двигател като твоя.

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Wed Jul 09, 2014 6:11 pm

koko wrote:Преди да купя колата е имала П28 еку и спортен вал ZEX И титаниеви пружинки..махнати са защото много е прекъсвал мотора и разхода е бил 13-14л.

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: D15Z1 VTEC E

Post by ACID BURN » Wed Jul 09, 2014 6:14 pm

Съжелявам. Не съм прегледал цялата тема. Заинтересува ме като видях снимките на пистата и се изкефих.

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Wed Jul 09, 2014 6:26 pm

Съотношението въздух/гориво на д15з1 е 23 : 1
На сичкото отгоре инжекторите 190цц Не пръскат никога на 100%
Доста литература изчетох за мотора
Дискотирал съм с колеги с същите модове на Z1 и се оказва че границата е около 105кс. На мотора.
Аз портнах главата като слагах смукатела ,но баш да съм ги направил равни и еднакви определено не,

По-нататък сигурно ще последва вал с кобилици от д16з6..

За сега интейк..

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Wed Jul 09, 2014 6:29 pm

Дино
IMG_4857212831942.jpeg
IMG_13609378566715.jpeg
IMG_13356316738102.jpeg

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Wed Jul 09, 2014 6:33 pm

Скоро ще къча и снимки какво стана със чисто новите гуми на калояново... :?


П.п. радвам се че има хора който оценяват труда ми ;)

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: D15Z1 VTEC E

Post by ACID BURN » Wed Jul 09, 2014 7:09 pm

23:1 в какви обороти? Предполагам в първата фаза около 2000 оборота.
Предполагам не искаш да отваряш двигателя и да го модифицираш.
След като двигателя има подобрено дишане и теоритично по-студен въздух, за да имаш още по-голям ефект от гледна точка и на разход, и на мощност е нужно да поработиш и върху запавалнето(закъснение/предверие).
Само ще кажа, че каквито са настроиките за мощност такива са и за икономия на гориво. Колкото повече "забързваш" запалването на ГВС толкова повече мощ и по-нисък разход на гориво. Но предверието предразполага ГВС към детонации.

User avatar
koko
enthusiast
Posts: 46
Joined: Tue May 20, 2014 5:07 pm
Location: Plovdiv

Re: D15Z1 VTEC E

Post by koko » Wed Jul 09, 2014 7:32 pm

Не знам на какви обороти е.
На този етап няма да отварям двигателя.

Предварението е на макс, най-ми харесва така как върви
Със добра настройка ще тръгне още колата и ще качи още някои кон. :D

имам и добър интейк за студения въздух от бронята до филтъра на ф100 който върши добра работа

ACID BURN
enthusiast
Posts: 26
Joined: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm

Re: D15Z1 VTEC E

Post by ACID BURN » Wed Jul 09, 2014 7:52 pm

Относно интейка- Отлична модификация.
Отново плавните завои и плавните промени в сеченията са важни за увеличаване на ефективността на пълнене.
Аз имам много лош интейк. Филтъра е конусовиден и не е в кутия. Моята идея е да изкарам тръба от калник или решетката, да ползвам тромпет при входа от решетката и да затворя филтъра в кутия. Цялата тая система да я изолирам.
Теорията зад тази модификация е да увелича скоростта с която въздуха ще постъпва към филтъра и да изолирам този въздух, които ще идва с положително налягане от предната част на колата.
Под предверието е на макс - колко точно?
До колкото знам моя двигател Д14А4 във високите обороти предверието е 12 или 13 градуса преди горна мъртва точка. Но не съм въобще сигурен в това.
Имаш ли опити на диното с различни стойности на предверието и какъв е резултата. Ще съм и много благодарен, ако можеш да покажеш и ГВС във функция от оборотите. Това мисля, че ще бъде интересно. Особено при този пик при 2200 оборота.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest