D13 to B18 Type K, 5та хеч с подобрения

Post Reply
User avatar
chris_barnes
noob
Posts: 6
Joined: Thu May 03, 2012 1:05 pm

D13 to B18 Type K, 5та хеч с подобрения

Post by chris_barnes » Tue Jul 03, 2012 2:11 pm

05.09.2010

Преди около две години се реших най-накрая да си купя кола. Един приятел ми показа форума и страшно се зарибих. След дълго обикаляне по Пловдивските автокъщи най-накрая успях да намеря това, което търсех, а именно Honda Civic 5th generation hatch. След доста перипетии успях да я регистрирам. Отначало мислех, че това ще е просто автомобил, с който да се придвижвам. Да, ама не. Много скоро ме "нахапа кучето" и почнах да мисля за подобрения. Днес това, утре онова и станаха доста, затова реших да ги споделя тук с вас. Аз съм от онези индивиди, дето са твърдоглави, и не биха си продали колата, за да купят такава с по-голям двигател. Естествено, харесва ми, ако колата понавървява, и мисля, че почти съм задоволил очакванията си. Ето малка част от историята в снимки:

В началото беше това:
Image
Image
Image

Първият тЮнинг на колата беше, да заменя уредите, с такива с оборотомер. Речено сторено. След това дойде пролетта, и трябваше да взема гуми и джанти. Спрях се на джанти Advanti Racing SH38 и гуми Yokohama Parada Spec 2:

Image

Последва спортна генерация на фи 50 вътрешен - колектори с термолента, резонатор вместо катализатор и крайно гърне тип muffler:

Image

След това сложихме ел. стъкла, защото колата нямаше, а ръчките ставаха досадни. Тъй като, за целта трябваше да се сменят и корите, купих други (първите, които ми попаднаха) Бяха черни. После се оказа, че черните кори са голяма гъзария :lol:
Джантите хубави, ама ми се струваше, че колата е много висока. Така се реших на спортно окачване. Тъй като за КОНИ се чака много (а аз не съм от най-търпеливите) намерих алтернатива, а именно - Hi Tech By FK Automotive (пружини и амортесьори). Смъкват колата с 35мм отпред и 40мм отзад. Ето я и колата с него:

Image

След това Аз и един приятел направихме изолация на вратите с битумна лента - ефект има и то не-малък. За съжаление нямам снимки :( Както е известно, 5-та генерация, не е известна с най-добрите фарове, затова трябваше и там да се пипне. Поръчах фарове от и-бей, и след като дойдоха, ги сложихме заедно с колегата harpi (с ксенон на 4300 келвина)

Image
Image

Дойде време и на музиката. Замених Sony-то с Alpine IDA-X301RR, предна линия Hertz ECX 165, а отзад бас касичка и усилвателче Thunder около 120 вата RMS. Следваше малко интериорна намеса, от страна на колегата ReSPecT. Всички крушки по таблото заменени с червени и бели диоди (уредите, парното) + подсветка в краката отпред, както и плафон в багажника, пак с диодчета.

Image
Image

Най-голямото подобрение откъм performance дойде накрая. Обмислях dual carb, но в крайна сметка реших колата да е PGMFI. Голяма благодарност на Johnyboy и Омбре сервиз. Колата е с глава от D15B2 и инжекцион от D16A6.

Преди:
Image

и след:

Image
Image

ето няколко снимки от процеса на минаване към PGMFI:

Image
Image
Image

Тук се вижда вече интейк-а и стрът-а от VTI

Image

След това направихме колата още малко по-тежка с 2 допълнителни крушки:

Image
Image

Тъй като трябва все да се чопли нещо, пък и държа на комфорта, сложих няколко добавки ала страната на изгряващото слънце:

Image
Image
htt[img]p://img687.imageshack.us/img687/2532/30032010618.jpg[/img]
Image

След всичко по мотора (а и след като се постопли времето) последва лека настройка на Дино. Резултата: печалба от 2.6 Nm и 4,7 hp спрямо преди това. Не е кой знае колко много, ама от 1.3 толкова :evil: Ето няколко снимки от процеса на настройване:

Image
Image
Image
Image

Ето и дино графиката:

Image

...боядисана, и с халогени и голямо крило...

Image
Image
Image

Проекта продължи да се развива с по-големи спирачки:

Image

и калобрани:

Image

Още 1 екстериорен ъпдейт с полиуретанов лип на предната броня Type R style(благодарение на Админ-а):

Image

След това дойдоха жегите и сериозно се замислих за климатик. Не само се замислих, ами направо си го и сложих :mrgreen:

Последното, което направих по колата до момента, е да сменя фабричните седалки с такива от Делсол. Благодаря на Админа, че ми даде да направя 1-2 кръга с неговото купе и да се зарибя, и че ми помогна да ги сложим.

Image

16.09.2010

Благодарение на г-н Админа, а и не само, си имам вече предна и задна стабилизиращи щанги. Колата определено се усуква по-малко и влиза като в коловоз по завоите. Петре, ако почна да карам абдалски, ти си виновен!!!

01.12.2010

Благодарение на Петър, Марто, Джони, Марто 2, Вики, Дани, Роси, Андрей, Вальо, Алекс, Мая и Жоро (дано не изпускам някого, пак ще проверя после по картичката :oops: ) имам спортни колани Sparco 8-) :P - най-страхотният подарък за РД, който някога са ми подарявали! Тортата и картичката също бяха номер 1!!!

Image Image

А STANCHO1 ми подари оригинални тасове 14' Image

11.04.2011

Много лек ъпдейт. Сдобих се със нови спирачни дискове Brembo max и накладки Ferodo Premier:

Image
Image
Image

С тях колата спира осезаемо по-добре от преди. Закупих още някои части за спирачната система, ще бъдат монтирани при първа възможност:

Спирачна помпа със сервото от 5та ген ВТЙ:

Image
Image
Image

И суап към задни дискови спирачки:

Image

Последва намеса по мотора. Сложих B18C4. Драгича направи оферта, която ми допадна и реших да се възползвам. Искам да изкажа ОГРОМНИ благодарности на следните личности: модераторс тийм Варна, а именно - Атома, Драгич и Трънчо, също така на Миро (Wyvern), Митака (Vtec Inside Luda), Иван (колегата на Драго), Васко с черния хеч Б18ка, който услужи с ЕЦУто си за проба. Всички те се отзоваха, когато имах нужда и затова ще се реванширам подобаващо на НС2011.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

25.08.2011

Още малко снимки от суапа:

Image
Image
Image

След това сложихме задните дискови спирачки и помпата от ВТЙ:

Image
Image

После моя човек Валчо ми подари оборотомер от ВТЙ:

Image

След това леко се поударих... :( В резултат на тази неочаквана екстериорна намеса бяха закупени някои части:

Image
Image

И Марто ми налепи мигачите :D

Image
Image

След ремонта колата изглеждаше така:

Image

В крайна сметка, след като отлежа поне 2 месеца, тоя колектор

Image
Image

най-накрая го монтирахме в Стара загора (заедно с цяла генерация на фи 60)

Появи се скърцане в съединителя, и се оказа, че е за смяна. Напазарувах Exedy:

Image
Image

После се сетих, че у Петър се подмята един лип MUGEN и тъй като моят беше пострадал в резултат на удара, не му мислих много:

Image

User avatar
abcivic
noob
Posts: 2
Joined: Thu Jun 27, 2013 5:18 pm

Re: D13 to B18 Type K, 5та хеч с подобрения

Post by abcivic » Thu Jun 27, 2013 5:24 pm

Евала, колега! Възхищавам се на хора с мерак, като теб! Регистрирах се веднага, за да коментирам страхотната тема (иначе щях да се забавя с някой друг час в разглеждане :lol: ). Всяка година идвам лятото до СТЗ, може да се разберем, да наравим една среща на две сестрички по душа. Поздрави от София!

User avatar
chris_barnes
noob
Posts: 6
Joined: Thu May 03, 2012 1:05 pm

Re: D13 to B18 Type K, 5та хеч с подобрения

Post by chris_barnes » Mon Jul 08, 2013 11:29 pm

Колега, аз живея в Сф. На всяка седмична среща съм на линия, може да се видим :)

User avatar
abcivic
noob
Posts: 2
Joined: Thu Jun 27, 2013 5:18 pm

Re: D13 to B18 Type K, 5та хеч с подобрения

Post by abcivic » Sat Jul 13, 2013 12:59 pm

Супер! В момента, обаче нямам абсолютно никаква възможност да дойда на която и да е среща. След август живот и здраве се надявам да съм свободен. Ще ти пиша, щото съм нов и още не съм ходил на срещи. Все пак HONDA-идеята ме е обладала и искам да посещавам такива мероприятия. Ще се разберем за първата-втората седмична през септември! Поздрави abcivic! :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest