Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Izanagi » Mon May 07, 2012 9:13 pm

Всичко започна някъде през лятото на 2006-та. Реших че искам сивик 5-та хеч , обиколих всички обяви в и около София. Продаваха се само D13-ки и D15-ки , имаше една D16-ка , но от делкото и течеше като фонтан и идиота дойде на огледа без масло. B16 или купе нямаше никакво. Всички които гледахме бяха ебати кошовете , мислих че няма читава хонда за продан в тая страна. След 1 месец обикаляне почти всеки ден се бях отказал , на следващата сутрин ми се обади човека с който обикаляхме да гледаме коли да пием по кафе. Аз отворих набързо форума и видях да се продава едно купе D16 , ама цената беше 8200 , пари които не си и бях помислял да дам , бях заделил към 4500. Седнахме на кафе , аз му казах , той на майтап ли , на истина ли вика да я видим. Е видяхме я :D
P1010045.JPG
P1010046.JPG
P1010047.JPG
P1010048.JPG
P1010053.JPG
P1010050.JPG
Бях карал преди да я купя , но в Девин , не в София и то BMW 5-ца дизел. Взех си колата от квартал Иван Вазов към 5 след обяд в най-голямото движение, а този квартал ми беше пълна индия. Влюбих се от първите метри в колата , нямаше нищо общо с дизела. С 1000 мъки си я прибрах без да я направя нещо по трафика. И се започна. Сложих и 17-ки джанти с 205/40/17. Стана бъги , грозноооо. Сложих и регулируемо жълто кони с H&R пружини. Сложих и волан някакъв , който после бе заменен от Momo , както и колани Шрот. Електрически са , но така и не им купих шоковите датчици.
DSC00175.JPG
Един ден се прибирах от Девин по завоите покрай язовирите и си карах идиотски . 35 км по-късно след една права , на която докарах към 140-150 се оказа , че нямам спирачки. Влезнах в супер остър и дълъг завой с около 100 сигурно и излезнах настрани , за да не скоча в язовира забърсах от другата страна подпорната стена. Изкривих окачването отзад. Взех цяло задно окачване от хеч D15 и го сложих , оказа се че шенкелите на 201мм барабаните на купето и 181мм на хеча са различни и го подкарах с малките барабани. След този инцидент реших , че трябват спирачки , сложих предни дискове и апарати от H22 прелюд на 280мм. Голямо мерене и чудо беше , че май никой не го беше правил тоя номер и си експериментирах. Малко прахово на апаратите и станаха.
DSC00343.JPG
Имаше някакъв ефект. Мерак ми беше да си карам по завои и реших да сменям стабилизиращи щанги , сложих отзад 15мм от VTi , купето беше с 14.
DSC00345.JPG
Дойде време и за предна от англичанка VTi на 26мм , от 21мм сток. Средното гърне го гръмнах за 3-ти път и ми писна , поръчах OBX 4-2-1 колектор и генерация на 63. Увих колектора в някаква много фешън американска лента , дето не гори :) Напръсках го с някакъв силиконов спрей да се запечата.
DSC00718.JPG
Междувременно се появи някакъв спортен филтър , стрътбар , външна бубина и делко MSD. Радиатора си течеше откакто я купих , оправях го веднъж и като протече пак (някъде има снимки от гонката със спукан радиатор) го смених с алуминиев. Спука с емъркуча към радиатора , горния 100 км по-късно , купих си един кит от Китай с всички мъркучи за радиатора и парното и се оправи :). Харесах ги и сега мисля да си купя един кит и за нисана.
DSC02865.JPG
Пробвах черен капак , ама го махнах Исках да сложа задна стабилизираща щанга на 17мм от англичанка , ама ми упря в огромната тЪрбЪ на генерацията и един колега сега и се радва.
DSC02822.JPG
В цялата тая суматоха спря да превключва тая кола , помислих че е заминала кутията. Като я отворихме се оказа , че съединителя е сменян с някакво менте и му бяха изпаднали пружините.
DSC00222.JPG
Аз вече бях взел цяла кутия от D15B7 със съединител и я сложих нея , на моята и се радва друг колега :punk: Каква друга магария съм правил... Аааа , да , купих си нисан , ама това е друга тема. Аз там всимам скункса за недвижима собственост Image Седалките , не че бяха лоши , ама ги смених с такива от Del Sol. Дойде време и за задните дискове от Прелюда. Помпата на сивика вече потъваше , ама аз бях решил да я сменям с по-голяма от прелюд така или иначе, купил бях оригинален ремонтен комплект , ама и той си стои. Сложих помпата и сервото , сложих и задните апарати с планки и единия протече . Майстора с планките го беше ударил нещо точно там , където се завива мъркучето и ... Хубаво , ама аз трябваше на другия ден да пътувам с тая кола , до 11 слагх другите дискове , от сивика VTi. Тръгна колата , ама и тази помпа започна да потъва , баси гадното. Купихме няколко колеги 10 липа за сивиците и ги насложихме , генерацията ми стои на криво , ама нямаше време и така тръгнах за националната. Уж я красих за националната , а колата никога не е била в по-окаяно състояние. Не си бях изпрал филтъра и едвам вървеше, гумите на доизживяване , а валя. Спирачки няма , педала потъва. Изтропал шарнир ми изкара акъла , на завоите ламарината на дисковете стържеше. Докато бях слагал предната вечер светодиодите на фаровете не бях сложил казанчето като хората и на узана останах без хидравлична течност. Тука трябва да благодаря на Драгича , Доктора , Андрешко , Боби със Type R-а за помощта. Залепих го като скраднах на Мачо от лепилото за резервоара, боби донесе хидравлична течност , Драгича казанче , ама се оказа че са 2 модела и не стана :D. Доктора предложи да даде едно колкото да се прибера , ама не се наложи. Фаровете не бяха регулирани и светих навсякъде , ама не на пътя , то не че много следих пътя де. Нагоре към Узана щях да скачам в една канавка , ама имах хора с мен и се отказах :). A , да , сега съм с фешън фарове и стоповете са затъмнени. Гърнето опираше в липа и скърцаше докато загрее :D. Ама пък там си изкарахме уникално и колата даже ме прибра. С полувин литър доляно масло де :) Сега е с ново казанче и някаква много фешън хидравлична течност.
dsc02929e.jpg
dsc02930v.jpg
Задните дискове от Прелюда ги сложихме , след като ми оправиха апарата и смених и помпата с друга , налях Мотул RBF 600 , ама трябва още веднъж да обезвъздуша. Сложил съм даже и регулатор за задни дискове от един седан. И те така , ама тая кола повече от 205 неще да вдигне , макар че вече е с бели 16-ки , които всички мислят за 17-ки :D Тогава какво измислих , не че го измислих де , ама след като видях колата на колегата REDPOWER ... Купих колектор от икономик. Имам турбо от нисана GT28R ,ама ще сложа старото T25 , мисля да поръчам един кит да го ребилдна да видя какви ще ги извърша. Генерацията на 63 най-накрая ще влезне в употреба , до сег май само спъваше. Инцекторите от нисана са 370 cc , на хондата 240 ;) , а нисана вече си има 510. Има останала и резисторна кутия от някои от всичките нисани , че са нискоомни инжекторите , а на хондата не са и няма кутия. Интеркулери има 2 , единия от нисана , другия от Голф 5 турбо бензина. Бензиновата помпа и мапа се оказа , че стават , колата е с P28 ... Измислих го как да сложа турбото и да си запазя климатика , или поне така си мисля ... Мисля да си поръчам Spec Stage 2 , че моя съединител и без това си е заминал . Искам и да си сложа някакви по-яки гайки на джантите , че тези ръжди ме дразнят вече. Бронята вече я осъкатих за кулера :) Това е за сега , актуални снимки нямам , на националната има доста , там съм с малките дискове отзад още и с цяла броня де :D Е тука взимам мерки за кулер , ама тоя е голям
DSC02953.JPG
Арт малко за финал , благодарско Rossi , звездата :)
P1070635.JPG
za pe6o.jpg
От тука натам се очаква турбо проекта , още едно обезвъздушаване и да се свършва със спирачките , задна стабилизираща щанга от интегра R 22мм и едни нови гуми. Очаквайте продължение , дано само не на стената на плача. Тук трябва да благодаря на много хора за работата и съветите , за частите и че са ме спасявали като съм бил на зор. Няма да ги изброявам че са много , те си се знаят , да се чувстват поздравени.

При поставянето на предната стабилизираща щанга се усети разлика, но 26 мм е най-дебелата стабилизираща щанга за сивик , която се слага заводско. Интегра Р е с такава. Отзад съм сложил 1мм по-дебела и няма как да усетя разлика , като сложа 22-ката ще кажа. Един колега слага и му изкърти магарето отзад , та първо ще взема мерки и тогава ще я сложа. Той каза , че докато я е карал е усетил доста разлика. И аз така го мислих , започвам да правя нещо по-сериозно и може и да се получи проект. Колата съм забравил да пиша по-горе е цялата с полиуретан. Карам я с 5W40 синтетика и Honda MTF във скоростите , но синтетиката я сипя от някъде или я горя зверски. Предполагам тече от семеринга на коляновия вал от страната на скоростите , че скоростната кутия всеки път има капки масло отдолу. Инсталирах си Honda EPC , ама така и не мога да ги намеря тези семеринги какви парт номера са. В събота ще сменям шарнири отпред и ще пусна конитата на най-ниската степен и ще я огледаме пак. За турбо проекта реших д аси ребилдна турбото от нисана ( Garrett T2525 ) , имало 2 варианта , а турбото няма табелка , но намерихме кое е по вина на колата. Днес поръчвам кита , нещо такова - http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... 2381wt_911 360 градуса , за по-яката работа. Мислих за съединител и реших , че олекотения маховик е зле за турбо проекта , м/у предавките много бързо падат оборотите и губи налягане турбото. Оставам със заводския маховик , съединител се двоумих дали да не взема XTD , но накрая се отказах от евтинджосите и ще взема Spec Stage 2 - http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 729wt_1165 Витек , исках да я пусна в проекти и не ми дава , попсувах малко и я пуснах тука , защо ... не знам. Имам нисан със задно за сериозен проект на 400 коня , тази искам да стане по-приятна за каране и да си ми остане всекидневка , гоня 200-210 коня на вала. Затова и се мъча така да завъртя нещата , че да остане климатика. Няма да има уреди по вътре , няма да има електронни буст контролери , най-много механичен , или само на заводския актуатор на гейта ще си остане , той и без това си е на 0,6 някъде. Днес поръчвам , на нисана съм купил Spec stage 3+ , дано са хубави :tease:

На този съединител му дават 275 ft/lbs , което не знам колко нютона е , ама за моите 200-220 коня на вала които гоня за всекидневка е предостатъчно :tease: А го дават да е street friendly , демек като Stage 1 е откъм полусъединител , а носи и има по-дълъг живот. На нисана съм купил Stage 3+ , взех го евтино от англия , а се оказа , че този им е най-скъпия :tease: Поръчах ремонтен комплект за турбото да си го ребилдна , да видим бива ли ме :tease: Мисля да ползвам полувин интеркулер от голф 5 , на височина е около 15 см , широк е към 70 и е дебел около 5. Точно на дупката на бронята :tease: Мисля да ползвам 51мм тръби от турбото до кулера и от кулера до дупкава през която влиза тръбата в коша , от там на 63. Идеята е минимален лаг , малък кулер и тънки тръби , а да има едни 60-70 см 63-ка преди дросела да има респонс. Дросела външное към 63 , вътрешно е 58 май. Давайте акъл оъ къде да взема алуминиеви тръби и колена, от тунинг фирмите няма да е , баси обирджиите , 30лв за коляно няма да дам. Тръбите едно приятелче ше ми ги заварява , нямам 9 000 за апарат аз :tease:. Има вариант , ако няма колена да си ги правя от нарязани под ъгъл прави тръби , пича има машина за точно рязане под всякакви ъгли. Момчета , пуснах я тази тема не да се покажа , а да приемам предложения , напътствия и критики за да мога с ваша помощ да си направя колата. Не съм някой виден тунер и това ми е първия проект. Абе започнах първо друг , ама този май ще тръгне първи. Поздрави

Абе 94-та ми е купето , 92-ра са го мислили тъпите Хамериканци още , някой модерен ... такова ... модератор да ми оправи заглавието моля :)

Та какво се случва, заби ми компа , изтекоха му водите нещо. Пиша на ново , така че четете внимателно , няма да повтарям , щи пиша бавно :huh:

Смених тропащия шарнир отпред , покрай това свалихме конитата и ги пуснахме на най-ниската степен.
Бяха останали само полиуретановите тампони за предните аморт. и за предните горни носачи , та ги сложихме и тях.
Сега стои така , виждат се и спирачките как изглеждат в 16-ка.

ImageImageImageImage

Ето го белязания да бъде ползван в проекта.

ImageImage

Ето я полувинката от кулер на голф 5 турбо , все пак искам само 200 коня , полувината от на най-бавния голф :)
А тръбата от нисана мисля да я режа за изходи на кулера , 50мм външен е.

ImageImage

Ремонтния комплект за турбото лети насам.
Съединителя Spec Stage 2 го купих , остава утре да внеса малко пари в банката да го платя.
http://www.specclutch.com/products

Поръчах си гарнитура на картера , семеринги на коляновия вал , гумички за клапаните и някои други дребни от поръчката на оригинални части от щатите.
Имам скъсана шпилка на изпускателния колектор , която ме притеснява , с дебела гарнитура би трябвало да стегне и да не духа от там , но метална няма да стане.
Поръчах ги всичките с гайките нови , ARP не правят за сивик :)

Изпадналата пружина от съединителя е изяла главите на болтовете на маховика и ще се хвърлят.
Сега заглеждам да поръчам ARP.

Мисля да поръчам и мъркуч за съединителя и да му сменя течността като го сложим.
Е за такова става въпрос. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-95-Ci ... ccessories или http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Russell- ... 3092wt_897

И те така , париците за този месец посвършиха , 17-ките съм дал за боя , да видим черно как стои.
Чакам частите и да ми направят фланците и да започваме пак.

[quote name='west bam' post='443793' date='Jul 22 2010, 10:29 AM'][quote name='venkYYY' post='443784' date='Jul 22 2010, 09:58 AM']все едно съм дете което гледа пауър рейнджърс :D[/quote]
:) Сори за спама ама не издържах
[/quote]

:)

Хубавата атмосферка до такава степен я свикнах , че натискам газта с 2-та крака и вядя вестник да чета докато дойде време да вкарам 2-ра :fun:
Преди бях с 205/40/17 , сега съм с 205/45/16.
17-ките последно се пръскат цвят графит , като ги сложа ще се похваля.

205/45/16 са 13мм по-големи от заводските и при 100 километража показва 98.
205/40/17 са 18мм по-големи от заводските и при 100 километража показва 97.
В 5-тица със сток окачване и джанти , които са леко прибрани в калниците и 2-та размера влизат спокойно :)

Ремонтния комплект за турбото е дошъл за 3 дни според проследяването , а тъпите копелета не са ми пратили бележка , отгоре на всичко пише че са направили опит за доставка но е бил грешен адреса.
Ще ходя по-късно по пощи да се разправям.

Точно замръзих проекта и започнаха да се появяват части.

ImageImageImage

Малко развитие , за съжаление злееее.
Разглобих турбото , оказа се , че оста е доста износена и има улеи.
Което ще рече ,че при първото тръгване и високите места пак ще задерат .
С ремонтен комплект нищо не става.
Хората ги ремонтират , но това се случва когато турбото има малко луфт и още не е износена оста , а тук такъв луфт се смята за "нормален".
Всяка турбина от завода има малко луфт , това е хлабината от 2-те страни на лагера , която трябва да се запълни с масло , тя е толкова малка че не трябва да е видима , а само да се усеща лекото почукване на оста като я мърдаде с пръсти.
1-2мм луфт са си много.

Guess who's back !!!

Така , турбината отиде за рециклиране , един приятел ги престъргва осите , корпуса и прави лагер по размер.

Мотора го отворихме и е перфектен.

ImageImageImageImageImageImageImage

Дойдоха следните неща:

1. ACL Race основни и биелни , както и обикновени ACL аксиални лагери
2. ARP сшилки за главата
3. ARP шпилки за изпускателя , че турбо ще тежи.
4. ARP болтове за маховика и притискателя
5. Honda OEM комплект гарнитури , семеринги и т.н. за блока.
6. Honda OEM комплект гарнитури , семеринги , гумички за клапани и т.н. за главата.
7. Honda OEM сегменти.
8. Honda OEM ремъзи за алтернатора и хидравликата.
9. Honda OEM ангренажен ремък и ролка
10. Honda OEM маслен филтър за S2000


ImageImageImage
Сега ми трябва малко помощ.

Всъщност ремъка са ми го забравили и ще ми го пратят отделно.
Замислям се да си взема и горивен филтър , както и маслена и водна помпа.

Как и на колко се стяга главата с ARP шпилки ?

Кое е най-слабото в мотора , да сменя ли само биели ?

За 260 коня на колелата трябва ли блок гард или подобно ?

Ще се радвам на компетентни мнения.

Поздрави

Купих се дремел Dremel за да полирам буталата да не лепят нагари да си поиграя малко с маслената помпа ;)
Главата не ми е за гъз да я пипам аз.

Номера с шпилкит някой може ли да обясни точно как става , налага ли се после шлайфане на цилиндрите както с блок гарда ?
Ако не се налага ще го направя , нищо не ми пречи.

Все си мисля че само биелите няма да издържат , какво ще кажете за заводските бутала.

Максимума който мога да и направя на тази кола е 300 коня , това е ако реша на нисана да му сложа по-голямо турбо и преместя GT28-цата на хондата.
По-голямо турбо няма да сложа на всекидневката , не искам 500 хипер лагави коня. GT28-цата се развърта по същия начин като T25-цата и е на същите фланци , така че единствено това бих направил. Затова се замислям да си направя блока да може да ги издържи тези 260 коня на гумите.

ПС: За S2000 масления филтър ме питат хората. Чета по Хамериканските форуми че ги слагат , защото са по-качествени. 90-те години всички филтри за хонда са били големи , след 2000 и някоя са направили всички малки освен този за S2000 , явно там нямат право на комромис. Макар че и той вече не се произвежда в Япония , прави се от американска дъщерна фирма на японската и е със същото на 90% качество. Метални капачки на филриращия елемент , метален клапан , по-големи отвори и по-голяма площ на филтриращия елемент. Обикновените , които пак са си минали изпитанията на хонда и отговарят на изискванията за стоковите коли са с картонени капаци , силиконов клапан и са малки. Не си мислете че са гадни , напротив , боклуците тук нямат въобще клапан повечето :D. Просто S2000 филтъра е по-добър и за тунингована кола си заслужава 10-12 лв отгоре точно в мазителната система. Не може да слагаме масла за сума пари , а гаден филтър :D

Ето го батко:

ImageImage

Вчера почетох малко и стигнах до следните изводи:
1. T25-цата може да изкара максимум 230-250whp.
2. GT28-цата - 320whp
3. Заводските вътрешности издърват 250whp.

Така че , плана е такъв- нямам пари за биели и бутала сега.
Смятам да купя ARP биелни болтове и да полирам биелите за да няма микропукнатини.
Така евентуално да им дам още малко потенциал на заводските биели.
Така да си карам на максимума на T25-цата.

Неща които съм пропуснал да си поръчам , но сега няма пари за тях и ще се кара със старите или тукашни:
Маслена помпа
Водна помпа
Горивен филтър

Ако някой обясни как се подсилва блока с шпилки и ако не се налага шлайфане на цилиндрите след това , ще го направя сега.
Ако се налага шлайфане , ако/като сложа GT28-цата ще сложа ковани карантии и ще го направя тогава.

Сега също смятам да полирам челата на буталата и горивната камера. Идеята е , че трябва да се махнат дефектите от отливките , всяко ръбче е потенциална гореща точка , предизвикваща детонации. Още повече полираните повърхности по-трудно налепят нагар , който накрая също става причина за детонации.
Полираните повърхности отразяват и топлината , а мощността реално идва от топлината.

Моля ви хора коментирайте.
Всяко мнение може да ми е от полза , не съм специалист , това ми е първия проект.
Приемам всякакви съвети и критики.

Нека колегата LAMER напише тук това , което ми прати на лични да го обсъдим.

За горивната система имам Walbro 190l/h.
Нисански инжектори 370cc или в краен случай EVO 510cc.
P28 ECU.
За сега не мисля да сменям друго по горивната система , горивни пътища , рейка или регулатор.

Четох сега какво пише на арп шпилките за главата - да се завият на ръка в блока и да се залепят с локтайд.
Пише после главата да се стяга по заводските предписания на 3 пъти до 60 не помня мерната единица какво.
Нещо не е описано много като хората , ще чета из нета какво пише.

Има хора с 300whp на stock блок , само с дебела гарнитура.
Има доста с 250whp на stock блок.
Мисля като полирам биелите и ги стегна с арп болтове да издържат и моите.
Някой ще сподели ли малко опит с арповете и с подсилването на блока. Много хора из нета и тук казват че блок гарда е гадна работа.
А и знам че като се сложи блок гард трябва да се шлайфат цилиндрите , а нямам намерение сега да купувам бутала.

Доколкото разбрах , помпата с най-голям дебит е от ZC / D16A1 / A8 или A9 двувалова D серия без Vtec.
Тези помпи са 15100-PM7-000 , подменена по-късно с 15100-P29-013.
Но май ги няма в щатите.
Чакам отговор от един дилър там.
Забравил е да ми прати ангренажния ремък и сега се чудя като така или иначе ще чакам части дали не съм забравил и да си поръчам още нещо.

ПС: някой може ли да даде вин на кола с тези мотори да видим каква помпа им излиза в момента по каталог ?

По колата има малко прогрес. Портнатата маслена помпа малко я полирах.
Позачистих буталата малко.
Разглобих главата и започнах да чистя клапаните от нагара, гадния нагар е като керамично покритие и ми съсипа здравето.
Снимки по-късно, че на работа нямам кабел да ги сваля.

Ето малко снимки:
Портната маслена помпа и леко позагладени бутала.
Не съм ги полирал , но ги хванах малко със ситната шкурка да не са толкова груби , не искам да ми задържат нагар както бяха и после да ми прави детонации от горещи точки по нагара.

ImageImageImageImageImage

Нещата ми се случват малко бавно, че сега и апартамент обзавеждам и няма нито пари, нито време :(
А ми се обадиха и че нисана е готов за боя ...

Както и да е, ето какво ново по хондата:

Почистих клапаните и им маханх надписите:

Image

Малко пари останаха и си поръчах нова водна и маслена помпа, термостат, маншони за рейката и тампони за Integra R задната стабилизираща щанга.
Американците нямат помпа за DOHC D16, затова си поръчах нова стандартна за Z6. Поне се научих как се портва на онази употребяваната и новата ще я направя по-добре :D

Image

Image

Днес налагах блок гарда на гарнитурата на колата.
Оказа се, че хората наситина са го помислили и дупките на гарда са точно където са дупките на гарнитурата и реално гарда не пречи на потокана охлаждащата течност.

Тези дни случвам все на точни хора, онзи ден блок гард , днес изпускателен колектор, интеркулер ...
Останали са макар и малко истински фенове. Благодаря ви.

ImageImageImage

Колектора е с фланец за T3/T4, но аз и без това ще правя фланец да отместя турбото така, че да опазя климатика.
Тук имам един въпрос- задължително ли е втулковата турбина да стои хоризонтално за да се маже нормално ?

Кулера е на 55мм изходи и е малко по-голям от дупката на бронята.

Намислил съм една щуротия с биели от B18 или B20, така че ако някой има такива, дори превъртели да казва.
Биелите са най-слабото място в този мотор и ако ги сменя ще мога да надуя повече, вече имам и блок гард, колектор и кулер по-като хората и може да излезне нещо по-истинско.
Някой слагал ли е бронзови втулки на биели и вече да не е с набит бутален болт, ами плашащ и зегерки в буталата ?
Тук приемам всякакви съвети.

Намерих човек, който си е направил двудисков съединител за 400 коня BMW, ще умуваме дали ще стане номера и на Хондата.
А и ако стане номера с биелите ще трябва по-силен съединител, така че си продавам моя. Или ще правим двудисков или ще си купя стейдж 3+ на Spec.

Благодаря за помощта r2d2.
Не мога да си намеря биели от B20, а националната идва и ще сглобявам със стандартните.

Днес ми дойдоха още оригинални части от щатите- новата маслена помпа , водната, ремък, бензинов филтър, термостат, маншони разни, тампони за задната стабилизираща щанга от интегра ит.н.

ImageImageImageImage

Поръчах си днес малко химикали - паста за ценерация, силикони разни, мазила за гарнитури, локтайт, нещо против теч на резби.

Търся си дросел на 63-64 вход и 60мм при клапата.

Мислих го и стигнах до извода, че е по-евтино да си поръчам интеркулер кит вместо да ми го правят тук, след като не мога да си го правя сам ще е скъпо.
Харесах си на OBX това и сега съм пуснал запитване за вариант за сивик.

Решихме, че е по-лесно да извадим блока и да го изчистим хубаво за да редим маслена, водна помпа и всички семеринги.
А и така ще мога да заваря блок гарда като го сложа и да се шлайфа блока , а може и да се шлайфат цилиндрите.

ImageImageImageImage

И като разглобихме се започна:
1. маншоните на рейката са фира и го няма маркучето м/у тях.
2. обтягащата ролка за климатика е фира.
3. горните шарнири са тотална щета.
4. магарето е започнало да ръждясва.
5. хидравличната помпа тече

А магарето и всички стойки - за климатик, хидравлиа, алтернатор и шенкелите отиват за прахово. Щангата и долните носачи вече са направени.
Така и ще си смажа наново полиуретана.

Не си слагайте полиуретановите маншони на шарнирите, не вършат никаква работа !

Много близко до акъла съм вече да поръчам ковани неща, ама няма пари.
Направих пак един голям списък с оригинални части да поръчвам от щатите, ама ще изчакам още някой да се присъедини да стане по-голяма поръчката и да дойде по-евтин транспорта , а може и ковани неща да поръчам ,така или иначе няма да тръгне за националната :(

Портнах си главата, че портовете и бяха с по 2мм на страна по-малки от рънърите на изпускателния колектор.
За съжакение имам снимки само след грубата работа с голямата машина.
Напаснах си перфектно клапаните и извадих шпилките към изпускателния колектор, че там има една скъсана и съм купил АРП.
Замерих си цилиндрите и след като с малкия дремел зачистих котления камък от външната страна на цилиндрите и вътрешната страна на блока, вкарах блок гарда на ръка. Нямаше време да меря цилиндрите, но предполагам че щом го набутах без усилие няма да ги е променило.
Блокгарда ще го заварим към блока и блока и главата отиват за шлайф.

Налазих и чисто новата маслена помпа, но не съм я довършил.

ImageImageImageImageImageImageImage

Мисля да си боядисам блока , скоростите, главата и капака на клапаните. Стартери, алтернатори и т.н. нещо ме мързи, ама може и тях.
Та сега се чудя в каква цветова схема да са, като се има в предвид, че картера, магарето, шенкелите и стойките за климатик и т.н. ще са сини като стръта. Кабелите и капачката ан делкото ще са си червени.Приемам предложения.

ImageImage

Разкостих цялата предница.
Долу са носачи, шенкели, полуоски, шенкрели и магарето.
Извадени са тампони, шарнири и лагери за да се боядиса прахово всичко.

ImageImage

Малко са се престарали със заварката на блок гарда, но няма значение, блокът е шлайфан.
Сложих буталата, биелите и коляновият вал в блока.
Нови ОЕМ сегменти, ACL race лагери, ARP биелни болтове. Мерихме всичко веднъж с уреди и веднъж с Plastigauge.
Мазахме яко с ARP смазка и RedLine смазка за сглобяване.

ImageImage

ImageImageImageImageImage

Утре давам железата за боя и другия уикенд трябва да сглобя обратно предницата и ако има време да сложа поне маслена помпа , водна помпа и ролкаите с ремъка на блока.

Другия уикенд стана 1 месец, чак сега ми боядисаха частите прахово.

Image

Но пък за сметка на това ми намериха биели от B20, който се надявам да са при мен за този уикенд за да ги дам на machine shop-а.

Сглобих си дросел от корпус на дросел на H23 на 60мм вътрешен, клапа от Nissan Primera/100nx SR20DE 60мм и оста и датчиците от моя дросел на 56мм.
Само оста се наложи с ножовка да и удължа прореза за клапата.

Колекторът ми е фрезован на машина и отворът за дросел вече е 61мм, толкова е дроселът в задната си част, където е гарнитурата, 60 е само при клапата.

Сега мисля да разкостя пак мотора, да дам буталата да им направят врезове за зегерки, а на биелите да направят втулки и да станат плаващи, а не набити като оригиналните.

Боядисали са ми капака на клапаните, но не съм го виждал още :D

Нещо ме мързи да пиша.

Ето развитието.

Горните шарнири от NAPA се оказаха истински японски 555.
Набих шарнирите в горните носачи, набих долните шарнири и лагерите в шенкелите. Сглобих окачването.
Разкостих амортисьорите, на предните ми направиха още една степен за регулиране, че бяха само 2 през 1 инч. Сега съм дал чашките на пружините за боя, че бяха ръждиви, самите аморт. и пружини няма кой да се занимава да ги боядисва.
Изчистих си EACV, Vtec клапан и т.н. и ги насложих с нови гумени пръстенчета, като всичко съм завивал с динамометричен ключ.
Сглобих целия всмукател с новият дросел, но TPS-ът ще се калибрира после като е включен към инсталацията на колата.
Наслагах полиуретана на тампоните на мотора.
Надявам се в Петък да са ми готови нещата на аморт. от боя и да са ми направили втулките на биелите и в събота да я пусна на гуми и да сглобявам блока.

Ето малко снимки:

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Не ми направиха биелите навреме, успях само да сглобя аморт. и да я пусна на гуми последния път.

ImageImageImage

Покрай маркучите за нисана си поръчах и малко силиконови вакумчета, 10мм и 4мм

Image

Има малко развитие, за съжаление наистина малко.

Колата вече е на гуми, мотора е сглобен, но си е още в багажника :(.

Първо успях да отворя новата маслена помпа и да я портна.
Сравних размерите на вътрешностите на новата ми Z6 помпа и другата, която бях взел втора ръка от двувалова D серия.
Двуваловата е значително по-голяма, но не мога да си намеря на прилична цена нова, защото в щатите ги няма, а в Англия са скъпи и макар да е в норми помпата реших да сложа новата Z6 помпа.

ImageImageImageImageImage

Наредих новата маслена помпа, новата водна помпа, ролка, ремък и т.н.

Тргнах да слагам махоика с ARP болтовете и изненада, по-дълги са от оригиналните с 4-5мм и стигат дъното на резбата преди да стегнат, рязахме ги и станаха :(.
Навсякъде ги дават да са за Z6, а на тях пише D16 non vtec.

Сложихме оригиналния малко тунингован маховик и SPEC съединителя пак с ARP болтове. По погрешка си поръчах такива за притискателя за B серия, ама те са същите, просот не са 6, а 9. Подарявам 3 такива :D. Някоя D серия може да се нареди с 3 такива и 3 обикновени :D.

Не ми бяха готови капаците на ремъка, нямаше ми я гарнитурата на главата още, както и не ми беше боядисан капака на клапаните :(.

От нямане какво да правя си смених термостата с нов оригинален, не че не работеше стария, просто имам нов и за 40лв няма какво да се циганя. Стария го давам за 20 :D.

Надявам се идващата събота всичко да е на лице да го мушнем в коша,да го навържем и запалим със стоков изпускател от D14-ка :D.
Със стоковите инжектори и т.н.
Ще си го разработвам явно така докато събера пари да си поръчам интеркулер кита, горивната помпа, регулатора и мапа.

Накупил съм тръби и колена, както и шина за да се направят фланците за даунпайпа и самият даунпайп, но ще видим кога ще стане това.

Ето го малкото ми произведение на изкуството, дано работи както изглежда

ImageImageImageImageImage

Еми неможахме, няма я гарнитурата на главата още :(.

Иначе капака е хубав, ама си стои на рафта :(

ImageImage

Купих си това, с правилната резба за Хонда 1/8BSPT
Image

Планувано е закупуването на това:
Image
Image
Image

И ако стигнат парите, ама май няма :(
Image

Малко ъпдейт,
интеркулер кита и тройника са тук.
Гарнитурата я няма, ако някой има 1,3-1,4мм метална гарнитура за D16Z6 да казва :D

Дадоха ми 15% отстъпка при покупка на друг кулер/кулер кит или турбо кит от CRXRacing, а аз трябва да купувам кулер за нисана ,но няма да е скоро.
30092011388.JPG
Техниката е на 170 км вече, но разредена атмосферна.
Ще заставам, само да сложа безгръбначното.

Image

Малко промяна в плана има и са заръчани още някои неща, че тоя офлюх и радиатора на климатика нещо се правят на интересни и се бутат

Image
Image

За да мога да махана вътрешният гейт и да остане по-малка турбината и да се събере така

Image

Още някои неща за безгръбначното дойдоха:

Image

Малко новопристигнали:

Image

А това червеното отляво го наляхме вече с един S2000 филтър, 1500 км с Motul 6100 минахме за разработка

Image

Разкостих стария филтър, Хонда ОЕМ

ImageImage

Оказа се, че има силиконов клапан за да не изтича маслото, метален клапан за преминаваме на маслото покрай филтриращият елемент при запушване и картонени, но доста твърди капаци на филтриращият елемент.

В момента само я карам, студено ми е да работя.
Пак на пролет ще има ровене под капака, хем ще се съберат още части.

Пробвах едни джанти Borbet model T, 16х9J ЕТ15

ImageImageImage

Но не ми се получи

ImageImage

Сега чакам тези, същите но ЕТ30

Image

ET 35 е значително по-добре.

ImageImage

Джантите ще ги дам за наваряване там където имат много издрано, после струг, след което полиране на борда.
Трябва да станат като нови.
Едни червени или черни Muteki гайки, дето всичките са еднакви и са секретни ще заспят.
Дори с ЕТ 30, пак ще се преработват калници, но те задните вежди и без това са фира.
Ако успея да събера пари за едни нови 225/40/16 и със шпера ще може да слага на земята доста коне.

До пролетта, когато ще се стопли и ще мъча пак мотора съм намислил други тъпотийки.
Ел. прибиращи се огледала с подгряване, нови пръскалки на предното стъкло от CR-V/RSX и малко фолио по стъклата.

Занесох ги днес джантите на колегата Baspower да им върне формата и визията.
Едната е бая крива, другите по-малко.
Бордовете почти нямат здраво и ще се наваряват, че бая бордюри са видяли.
После струг за да се докара заводската форма на борда.
После боя и полиране.
Бая ще си поиграе, но днес гледах правени от него джанти и съм оптимист, че няма да ги позная като ги видя после.

Капачките и те бая надрани, той ще се опита да ги оправи ако само лака е зле, ама все пак тръгнах да се оглеждам за нови с емблеми Хонда и открих къде се мерят точно:
Image

Утре ще ги замеря и ще проверя дали оригиналните Хонда са същият размер, много са красиви:
ImageImage

Ето как стават джантите, сега трябва да избера цвят
На зеленото обаче нищо не върви, та сигурно ще си останат с оригиналния цвят.

Image

Оригиналните капачки не стават на тези джанти :(
Ще слагам такива

Image

ПС: нямам търпение да се оправи времето и да слагам джантите и турбината вече.

Това са само лепенки за капачките.
Алуминиеви релефни са и се слагат с двойнолеп. $3 са в ebay.

Джантите са вече при мен, но калниците ще ги правим по-натам и тогава ще ги сложа.
ImageImage

Дойде и поръчката на силиконови маркучи и вече си имам водни маркучи за турбото и вакуми да насменя всичко със синьо.
Image

Дойдоха новите гайки, този път червени.

Не се сдържах да сложа джантите, нищо че още не са направени капачките.

ImageImage

Мислих да сложа някакви обикновени и секрети от общата поръчка, но те са стандартни и като се завиват и развиват се дере джантата.
Тези червените са slim type за джнатите, които са с малки дупки и ключа е много по-тънък.

ImageImageImageImage

Време им е на калниците да видят чук.


А диференциала, гейта и ролките са поръчани най-накрая.
Може скоро и да турбинирам.

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Izanagi » Sat May 12, 2012 11:19 pm

Те гумите редовно им обаждат и ако продължавам така ще си ги свият сами :D

Има малко развитие.
12052012531.JPG
Диференциалът е с 40мм лагери, затова напазарувах и една кутия от D16Z6, че моята е с 35мм.

Планът е следващата събота:
-да сложа ролките и ремъците и ако станат да пусна да продавам оригиналните ремъци, които бях напазарувал, за да върна някой лев.
-да си направя капачките на джантите, че е грозно така е не е голяма философия.
-да сменя компресора на климатика и да му сложа ремък, че сега е откачен, а си имам здрав компресор в сервиза.
-да отворя дифа за да проверя дали е сглобен като хората и да зачистя дефектите по отливката
-да отворя кутията за да се види в какво състояние е за да мога да поръчам в общата поръчка ако трябва нещо.
-да дам да се изрежат още някои фланци за да съм подготвен за турбинирането и като я отворя колата да не стои да чака части.

Както обикновено няма да мога да свърша всичко, но колкото - толкова ...

Поръчал съм лентата за даунпайпа и калъфчето за турбото и с това пак фалирах тотално, та не знам кога пак ще има развитие, че за турбинирането пак ще трябва да събера някой лев.

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Izanagi » Sun May 20, 2012 11:21 pm

Много неща правих и нищо не свърших.

Изпилих капачките на джантите, така че да се залепят емблемите без да стърчат.
Станаха идеално и не паднаха за 100км. преход.
20052012535.JPG
Мерак ми беше да сменя компресора на климатика и да го напълня, но в системата за 2г. не беше останало грам фреон.
Вижда се, че има силикон по компресора и на други места и ще поръчам всички О-пръстенчета и като ги сменя ще пълня климатика.

Засилих се да слагам олекотените ролки на динамото и хидравликата, сложих тази на динамото.
После видях че хидравликата тече и я оставих, като дойдат частите от щатите ще отворя помпата и тогава ще сменя и ролката.
20052012538.JPG
Ролката на динамото е значително по-голяма от заводската, но на празен ход от 14V сега държи 13,9

Отворих новата скоростна кутия и на пръв поглед свети, лагерите и синхронизаторите изглеждат добре.
Лагерите са точните за новия диф, което е най-важното.
Ще и хвърля още едно око като имам време да видя има ли все пак нещо нередно, но профилактично ще си поръчам семерингите, които са към полуоските.

Утре трябва да ида да купя малко шина, че ще се режат още фланци.
Трябва да купя и малко тръби и колена на 38-40мм за гейта.

Дойдат ли оригиналните части ще я вкарвам за турбиниране вече.

User avatar
honda7
noob
Posts: 1
Joined: Fri Jun 01, 2012 10:17 am

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by honda7 » Fri Jun 01, 2012 10:21 am

Само един съвет .... Keep ON!!!!!!

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Izanagi » Fri Jun 08, 2012 8:52 pm

Продължавам, няма отказване.

Преба ми се една гумена джаджа на педала на газта и ми останаха стоповете да светят постоянно, закрепих я и поръчах нова от щатите.

Прееба ми се дросела, отворих го и го смазах и се оправи.

Прееба ми се TPS-а, смених го.

Така и так климатикът е за ремонт ... ето какво си намерих от 6-та хеч D14Z2 2000г.
08062012553.JPG
08062012554.JPG
08062012555.JPG
08062012556.JPG
Компресор с алуминиева стойка и здрав тампон към купето, който аз вече съм сменил с нов :(

Остава да видим дали са съвместими тези части с купето.
Ако не стане ще е много смешно, защото вече съм си поръчал нов оригинален филтър от щатите :D

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Izanagi » Fri Jun 29, 2012 1:01 am

Малко се помотах в сервиза днес.
Колата вече е с Walbro 190h или нещо такова.
Има си и регулируем FPR, но е регулиран на око.
Щях и инжекторите да сложа, ако не бях затрил някъде буксата от делко, която мисля да ползвам за резисторната кутия.

ПС: компресорът на климатика от 6-та генерация японка след фейслифта е съвместим с този на моята кола.
По каталозите са различни, наистина производителите са различни, но се зави на стойката като у тях си.

ПС2: Всъщност има още нещо от ония ден.
Чипосах си компа, голям филм беше, защото в 3 магазина не успяха да ми намерят всички елементи, хубаво че m.g. ми даде един комп P04 от D15B2, от който свалих каквото ми трябваше.
Сега карам със стоков D16Z чип и имам записан копие на чип на турбо D16-ка, но преправен за моите инжектори и моя мап.

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Izanagi » Sun Jul 01, 2012 11:09 am

Бях забравил да сменя мапа и работеше маааалко богато :D
С новия мап заработи супер.

Веждите отнесоха по една отверка и се отвориха ебаси дупките :o
Наложихме турбината и колектора и заспа, сега остава да се изрежат фланците за да се назавари даунпайпа.
Интеркулер кита се оказа, че няма нищо общо с истината, най-вероятно тръбите са за по-къс кулер и нещо са объркани като са ги окомплектовали.
От студентата страна ги нарязахме и напаснахме, от топлата като се сложи турбината и даунпайпа, тогава ще ги нарежем и тях.
Сега се чудя какво да правя с казанчето за чистачките, че не му е там мястото :D

PS: Прееба ми се телефона с хубавата камера и не съм снимал нищо :(

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Izanagi » Fri Jul 06, 2012 11:24 pm

Снимки по-натам, че ми е прецакан телефона с камерата.

Днес си сглобих дифернциала правилно с подсилени болтове и шайби.

Направих си фаровете като пусна дългите да не гаснат късите, а да светят всички заедно и това без да се преправя инсталацията :)

Преправих фаровете, така че да може да се сложи ксенон и на дългите.

Поразширих дупките и за късите, че едната крушка при слагането явно се е спукала и излезна много трудно и на няколко парчета.

За сега толкова, бояджията и фрезиста се почесват и няма развитие с турбинирането и раздуването на калниците :(

User avatar
Clinku
noob
Posts: 3
Joined: Thu May 03, 2012 7:11 pm
Location: София

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Clinku » Mon Aug 06, 2012 8:06 pm

Хайде няма ли да се похвалиш вече :twisted:

User avatar
Izanagi
Site Admin
Posts: 220
Joined: Thu Apr 19, 2012 3:42 pm

Re: Ето я и моята история, Сивик 94 купе ESi

Post by Izanagi » Mon Aug 06, 2012 9:56 pm

От разходки нямам време да пиша :)
За 2 дни след като я сглобих имам 600км.

http://trackstar.bg/wp-content/gallery/ ... c_7651.jpg
http://trackstar.bg/wp-content/gallery/ ... c_7655.jpg

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest