И моята история

Post Reply
danchovek
enthusiast
Posts: 18
Joined: Thu Oct 03, 2013 11:05 pm

И моята история

Post by danchovek » Wed Sep 03, 2014 9:41 pm

Темата я копирах от червения форум и някои неща вече ги знам, но историята е следната:

Много умувах и се чудих, но накрая взех решение, че ще го правя. Прочетох няколко теми, но авторите не бяха описали подробно какви са к*ровете и кое как са преправили (а може и да не съм видял, понеже прегледах темите през ред малко). И тъй като имам 2 много сръчни майсторчета (баща ми и чичо ми), малко на сляпо почнахме.

Подговил съм и снимков материал.

Първо искам да благодаря на BOSS`HOGG за бързата и добра работа. Двигателчето като ново.
Image
Image

Ще ползвам B18C4 мотор с неговите скорости (S9B) с шпер. Доста от вас са ползвали Y21. Не разбрах каква е разликата, но така или иначе не мисля да правя врътки и с кутиите.

И понеже не става да направиш колата само да върви, реших, че ще я направя и да спира малко повече. Взех предните шенкели с дисковете на VTi (същата англичанка, от която взех и мотора), както и задните носачи с дискове, защото аз съм с барабани.

Този понеделник (19.12.11) започнахме работа. Лошото е, че не всеки ден мога да работя по нея и предполагам, че ще ми отнеме повечко време. Моите джанти бяха 13", а ми казаха, че на тия дискове отпред по-малка от 15" няма да влезе и понеже бащата нямаше зимни гуми (той кара Nissan Micra k11 също с 13") решихме, че ще вземе моите. Оказа се обаче, че централният отвор на сивика е 56 мм., а на микрона - 59 мм. И естесвено загубихме много време за престъргване на джанти и не успяхме да свършим много работа.
Само подготвихме нещата:

За начало махнах акумулатора.

После махнах капака.
Image

След това махнахме въздушния филтър, тръбата му и резонаторната кутия. Откачихме разните кабелчета (маси), клеми и основните маркучи откъм купето.

Откачихме генерацията.
Image

След което свалихме шенкелите и извадихме полуоските.
Image

И така завърши подготовката за ваденето.

Вчера започна фаза 2 - вадене/слагане, но преди това решихме да проверим в какво състояние са съединителят и ангренажа. Бяха като нови. Преди 5 000 мили била обслужена колата и затова няма да сменям нищо...
Разбрах, че е по-лесно моторът да се изкара под колата, но нямаме необходимите условия и започнахме по сложния начин. Захванахме мотора с крика и откачихме тампоните, след което извадихме мотора.
Image
Image
Image

Доста мърляво беше отдолу но с малко газ и парцал почти светна. :)
След което хванахме В18-ката и я натъпкахме вътре.
Image
Image

Оттук нататък нещата спряха да вървят толкова гладко. Ясно беше, че трябва да се ползват скобите и тампоните на B18.
Оказа се, че само 1 от 5 тампона пасват идеално, а именно горен десен.
Image

Долен десен го сложихме като ползвахме скобата на новото сърце и тампона на старото. Така пасна супер. Обаче долните тампони на англичанката са в затворени скоби, а за моето купе трябва да са отворени. На всичкото отгоре долен ляв тампон се оказа скъсан. Хубавото е, че като тампони са еднакви и затова отрязахме планката на скобата. Вляво е скъсаният ми тампон, но с отворена скоба. Вдясно - тампонът на B18-ката.
Image

И така закачихме 3/5 тампона. След това се оказа, че горен ляв на моя и на новия нямат една обща черта. На B18-ката е в алуминиев кожух и хоризонтално разположен, а на D14-ката е вертикално разположен в желязна скоба. След 2 разговора по телефона разбрах, че трябвало нещо да махам от купето и да поръчвам или да си направя някаква скоба и да ползвам алуминиевия тампон. Е да, ама не! Точно след 2 измервания и 20 мин. работа вече беше захванат и този тампон. Ползвахме скобата на D14-ката, която беше много различна и не можеше да се захване за петата на блока на В18-ката. Петите също са различни. Но ето го и решението:
Леко струговахме едната дупка и пробихме нова до нея. Изрязахме и полукръг, за да напъхаме и 3тия болт (на D серията са 2, а на В са 3), след което направихме дистанционни втулки и захванахме тампона. Бързо и лесно.
Image

Вече продупчена и нагласена:
Image

Готова:
Image

Оказа се обаче, че вече няма никакво място и нямаме достъп до задната скоба. Чудихме се и накрая решихме, че ще вадим смукателен колектор (колкото и да е гадно това) и ще може да се работи спокойно, защото там ще има доста преработки. Това обаче остана за друг ден и най-вероятно ще е утре.
Така приключи и вторият ден.


Ден 3:

Най-сетне направихме и задната скоба и тампона пасна идеално.
За да можем да работим трябваше да свалим разни работи. Отначало мислехме, че ще трябва да се свали целият смукател, но се оказа, че трябва да се махне само дросела, клапата на парното и някакво цилиндърче (под горвиния филтър), което нямам представа за какво е. Предположихме, че е някаква екология (я активен въглен, я нещо такова). Отвори се място и се започна работа по скобата.
Image
Image
Image

Взехме скобата и я фрезовахме, поотрязахме я тук-там. Измерихме и направихме нови дупки, след което я подкъсихме малко и заварихме гайката от другата страна.
Image
Image

Понеже конструкцията отслабна след фрезоването, бащата завари нови ламаринки където беше необходимо. Боядисахме я и я изпекохме. След 30-тина мин. печене беше като нова.
Image
Image

Пилнахме и самия тампон малко, но забравих да го снимам. Общо взето там, където са дупките на тампона за захващане към магарето, го пилнахме малко, за да влезе във вече скъсената скоба.

След това сложихме скобата и тампона и затегнахме. Застана все едно си беше оттам. :)
Image

Отне ни доста време работа и сигурно има и по-бърз и лесен начин. Даже чух, че май се взимало такава скоба от CR-V и тя ставала, но не знаех кого да попитам и взехме решение, че ще преработваме това, което имаме.

Сложих задна стаб. щанга (мисля, че беше 17 мм), разпънка отпред, горе и волан Momo Corse (свален от Lancia Delta Integrale). Фланеца за волана не изключва мигачите (турски е), но се свиква с това. Даже на моменти ми е по-добре като не ми ги изключва.
Image
Image
Image

Спирачна помпа 15/16 със сервото. Колата спира много добре. Още си карам с регулатора за барабаните отзад и няма грижи. Малко повече спира отзад колата и ям по-бързо накладки, но не е болка за умиране.

От кутия за протеин си направих кутийка за филтъра, като изведох въздуховод до бронята. Не стана крайно грозно. Облякох въпросната кутия с някаква скъпа топло-изолация (набарах я от един строеж).

Това лято бях 2 месеца болнични и си седях в нас много и един ден нещо изтрещях и си надупчих задната броня, защото чух, че подобрявало аеродинамиката. Потърсих в нета инфо и уж беше така, но е грозничко. Исках да взема дефузьор, но цените бяха доста високи, а на мен не ми се занимаваше да си правя сам и накрая надупчих бронята. Там вече стана много грозно, но така или иначе аз отзад не я гледам.

Взех си си сложих амортисьорче на двигателя (слагат ги по интегрите).

А още преди време (малко след като сложих B18) си взех Lanzar Opti1222d:
Image

И усилвателче Lanzar Vibe241:
Image

Един колега ми сметна кутийка, която заема почти целия багажник, но свири много добре. Трети човек ми направи въпросната кутия и ги монтирах.

CD-то е Alpine CDE-9880R. Свири много приятно от 30Hz нагоре.
Image

Поръчал съм си маховик от Integra DC2. Няма точна информация, но в нета намерих, че го дават м/у 7,030 кг и 7,200 кг. За стоковия на B18C4 също не намерих точна информация, но пак варираше м/у 9,5 кг и 10 кг. Като пристигне интегровия, ще ги премеря и ще пиша кой колко тежи.

Още снимки ще кача скоро.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest